spacer
Form på pædagogikken

Ny arkitektonisk inspiration tilpasser nedslidte skoler til moderne undervisningsformer

En gennemarbejdet helhedsplan med fokus på samspillet mellem arkitektur og pædagogik kan løse mange ældre skolebygningers problemer med at leve op til nutidens fleksible undervisningsformer.

Sådan lyder opfordringen fra arkitektfirmaet Pluskontoret efter erfaringer fra flere renoveringsprojekter på ældre, nedslidte folkeskoler og gymnasier.

Erfaringerne er samlet i en folder, der kort beskriver hvordan et projektforløb tilrettelægges med udgangspunkt i forskellige læringsmiljøer.

Nøgleordene er:
'Fleksibel indretning' med en blanding af individuelle arbejdspladser, klasserum, fællesrum og auditorium.
'Positiv dialog' så tidligt som muligt med et bredt sammensat rådgiverteam.
'Forbedret arbejdsmiljø', hvor de pædagogiske visioner er tilpasset de fysiske rammer.

- nn



 
Nyhedsarkiv
Navne/Aktiviteter
Organisationer
Kontakt redaktion
mesterguiden