spacer
Dansk Byggeri vejleder forbrugere



Ny kampagne fortæller forbrugerne om fordelene ved at vælge en virksomhed, der er medlem af Dansk Byggeri


I uge 6 går startskuddet for en storstilet kampagne, der skal fortælle forbrugerne om fordelene ved at vælge en virksomhed, der er medlem af Dansk Byggeri. Omdrejningspunktet for den nye kampagne er en guide med titlen "Brug hovedet, når du bygger", som er målrettet til boligejere, der skal have bygget om eller til.

- I guiden fortæller vi selvsagt om, hvordan forbrugerne er sikret med Byg Garanti-ordning. Men vi informerer også om Forbrugeraftalen, Byggeriets Servicekoncept og Byggeriets Ankenævn, fordi disse ordninger er med til at fremme medlemmernes omdømme og tilliden blandt forbrugerne, siger Michael H. Nielsen, direktør i Dansk Byggeri.

Formålet med guiden er at fremme god kommunikation og klare aftaler mellem parterne, så misforståelser og uenigheder afværges.

- Mange sager i Byggeriets Ankenævn skyldes uklare, mundtlige aftaler og ringe information, f.eks. om prisen. Derfor er god information og skriftlige aftaler til gavn for både forbrugere og medlemmer, siger Michael H. Nielsen.

Desuden skal guiden fremme forståelsen for byggeprocessen og for håndværkernes arbejdsbetingelser. Forbrugerne rådes til at planlægge byggeriet i god tid på grund af den store efterspørgsel efter håndværkere. Guiden forklarer også, hvordan det er at få håndværkere ind i sit hjem.

Forbrugerne kan bestille guiden på et husstandsomdelt postkort eller via hjemmesiden www.byggaranti.dk. Samtidig med, at den landsdækkende kampagne kører får medlemmer og lokalforeninger mulighed for at tilslutte sig kampagnen med lokale annoncer.

Med den såkaldte "Annonce-bygger", som medlemmer kan få adgang til via Dansk Byggeris Servicebutik, kan man "bygge" sin egen annonce, og dermed vise, at virksomheden er medlem af Dansk Byggeri og omfattet af Byg Garantiordning.

-sbo


Dansk Byggeris "Annonce-bygger"-løsning




 
Nyhedsarkiv
Navne/Aktiviteter
Organisationer
Kontakt redaktion
mesterguiden