spacer
Fejl og mangler stiger i byggeriet

Der bliver begået fejl i et stigende omfang, konstaterer NCC. Fejlene skyldes stigende travlhed og optræder især på boligmarkedet.

Netop fordi branchen er presset på tid er der lang ventetid på udbedring af fejlene, og det medfører voksende utilfredshed og frustration hos kunderne.

- Vi kan se, at det høje tempo i branchen og mangel på ressourcer er med til at flere kunder må vente længere end normalt på at få udbedret mangler. Det forhold er stærkt utilfredsstillende og må ændres, siger adm. dir. Søren Ulslev i NCC.

- mir

- Kunderne oplever med rette, at de bliver svigtet. Løsningen er at stille skærpede krav til os selv og vores samarbejdspartnere, siger Søren Ulslev, og varsler nu indførelse af mere omfattende kontrakter mellem NCC og underleverandørerne for at komme uvæsnet til livs.

Det kan f.eks. ske ved, at en underentreprenør, før de får opgaven, dokumenterer, at man har ressourcer til efterfølgende fejlretning, eller at man er villig til at lade NCC rette fejlene.

- mir




 
Nyhedsarkiv
Navne/Aktiviteter
Organisationer
Kontakt redaktion
mesterguiden