spacer
Vær glad efter håndværkerbesøg

Ny standardaftale skal sikre en bedre kontakt mellem kunde og mester.

Mange dårlige oplevelser mellem kunder og håndværksfirmaer skyldes dårlig kommunikation og misforståelser, mener Håndværksrådet, der nu tilbyder hjælp til at gøre problemet mindre. Sammen med Erhvervs- og Byggestyrelsen, Forbrugerrådet, Dansk Byggeri og Tekniq har Håndværksrådet udformet en standardaftale, der skal sikre, at både kunden og håndværksvirksomhederne har den samme forståelse af den opgave, der skal udføres.

Standardaftalen er en skabelon til en kontrakt mellem kunden og håndværkeren om blandt andet ydelser, pris, betalingsbetingelser, tidsplan og forbrugerens egen rolle i byggeprojektet.

- Ved at bruge standardaftalen kan forbrugere og håndværksvirksomheder forhåbentlig undgå mange af de misforståelser og konflikter, der ofte følger i kølvandet på en uklar aftale, siger chefkonsulent i Håndværksrådet, Helene Ravn.

Ud over standardaftalen er der også formuleret en samarbejdsaftale, der skal få tingene til at glide bedre.
Begge vejledninger kan hentes på Håndværksrådets hjemmeside, www.hvr.dk.
-ls.




 
Nyhedsarkiv
Navne/Aktiviteter
Organisationer
Kontakt redaktion
mesterguiden