spacer


Lagerbygningen som reklamesøjle

Det er længere ikke nok at virksomhedens hovedsæde, logo eller bilpark udsender de rigtige signaler. Flere og flere går grundigere til værks og vælger specielle designs og arkitektur til selv mere ydmyge lokaliteter.

- Man kan se det i erhvervsområderne langs motorvejene. Der bliver flere og flere spændende bygninger. Det er slut med de kedelige grå betonelementer og de samme store bede med søsten, siger salgsdirektør Peter Lassen fra port-specialisten Hörmann. Firmaet leverer port-løsninger, der er med til at give lagerbygningen et udseende, der profilerer virksomheden rigtigt overfor besøgende kunder og forbipasserende.

- Vi mærker helt klart en tydelig tendens i øjeblikket. Virksomhederne vælger et mere individuelt udseende, der kan signalere, hvem de er eller som kan være med til at skabe en spændende arkitektur, der adskiller firmaet fra de andre. På privatmarkedet er alle meget bevidst om udseendet på porten til villaen. Nu er industrimarkedet også kommet med. Funktionen er naturligvis allervigtigst for virksomheden, men design og farver bliver oftere og oftere afgørende for valget af porte, siger Peter Lassen.

Porte i signalfarver
Et frisk eksempel på trenden ses på den skandinaviske legetøjsdistributør Top-Toys 17.000 kvm. tilbygning til distributionscenteret i Greve. Grå galvaniserede slusehuse havde været et typiske standardvalg. I stedet blev det til en specialløsning i Top Toys signalfarver – blå slusehuse og røde porte.
Slusehusene er opbygget af kassetter i indfarvet galvaniseret stål. En ukompliceret løsning med en stærkt arkitektonisk effekt.

- Top-Toy fik en meget flot og harmonisk bygning, der ligger meget langt fra de standard porte og slusehuse, man normalt ville se. Den skiller sig ud, og uden at den samlede løsning blev dyrere end den ellers ville have været, siger Peter Lassen.

- Specialløsningen koster noget mere tid i planlægningen, men ofte er det muligt at spare penge i projektet ved at lave gennemtænkte tilpasninger. I Top Toys tilfælde ændrede vi på opbygningen af slusehusene, så funktionaliteten var i orden, men så der kunne spares på materialerne, fortæller Peter Lassen, der mener, at vi kommer til at se flere, der vælger som Top Toy.

- Det ligger i tiden, at vi vil skille os ud, og markere hvem vi er. Det gælder både for det enkelte menneske, men også for virksomheden, siger Peter Lassen.

- mir




 
Nyhedsarkiv
Navne/Aktiviteter
Organisationer
Kontakt redaktion
mesterguiden