spacer
Turbo på udviklingen

Corus Building Systems Nordic vil fokusere på systemleverancer og fordele for kunderne ved at handle hos Corus

Jens Petersen, der senest har været direktør for Icopal-Danmark med overordnet ansvar for at få en række produktionsvirksomheder under Icopal-gruppen til at trække på samme hammel, er netop tiltrådt som adm. direktør i den nordiske organisation Corus Building Systems Nordic, hvor han får ansvaret for at accelerere udviklingen i Corups-virksomhederne i Danmark, Sverige, Letland og Nordtyskland. Det skal ske ved at fokusere på systemleverancer og fordele for kunderne ved at handle hos Corus.
- Der skal skabes unik værdi for kunderne. I vores strategi er det helt afgørende for os, hvordan vi opfattes i markedet. Derfor har vi påbegyndt en proces, der skal bringe vores kundetilfredshed helt til tops, udtaler Jens Pedersen.
Virksomheden har gennem det seneste år ekspanderet med 25 procent og har samtidig udviklet sig fra at være en lokal producent af stål til byggebranchen til at være hovedkvarter for hele den nordiske organisation. CBS Nordic tæller således i dag virksomheder i Danmark, Sverige, Norge, Letland og Nordtyskland, der alle udbyder systemløsninger inden for tag og facade til byggebranchen. Den nordiske organisation har mere end 200 medarbejdere.
- Corus’ Building Systems Nordic består af en række virksomheder, som i dag primært arbejder med et nationalt fokus, altså med blik for markedet i det enkelte land. Det vil vi gerne udvikle, så vi fremover kommer til at tænke og agere som én koncern, både af hensyn til koncernen og så sandelig også af hensyn til den enkelte virksomheds forretningsmæssige udvikling, siger Jens Pedersen.
- Det handler om at få skabt synergi i det nordiske netværk af virksomheder og aktiviteter, om at bruge ressourcerne på den mest effektive måde, så den enkelte virksomhed i Norden gør det, den er bedst til.
Corus’ danske del er baseret i Ebeltoft, og virksomheden fungerer som center for indkøb, IT, økonomi, distribution og marketing for hele den nordiske organisation.
Der er for nylig iværksat en proces, der skal være med til at udnytte virksomhedens interne ressourcer rundt om i Norden, så alle får mest muligt udbytte af forretningen Corus. Samtidig skal der fokuseres på de værdier og fordele, som kunderne har af at handle hos Corus.
- Processen indebærer bl.a., at de interne processer revurderes efter de såkaldte ’Lean Management’-principper, der har til formål at skabe profitabel vækst, attraktive arbejdspladser og ikke mindst at udvikle kompetencer hos medarbejderne – alt sammen med det formål at styrke de forretningsmæssige resultater i Corus.
Sideløbende arbejder Corus med en branding- og værdi-proces, hvor synligheden af Corus-navnet skal styrkes overalt i Norden. Branding-processen skal – udover at slå navnet fast i markedet globalt set, også gøre det klart for kunderne, hvilke værdier og fordele, de har af at handle lige netop hos Corus, oplyser Jens Pedersen.
-jhan






 
Nyhedsarkiv
Navne/Aktiviteter
Organisationer
Kontakt redaktion
mesterguiden