Er din virksomhed begyndt at skabe gratis indhold? - VVS Guiden - Byggeri.dk - Alt om vvs

Byggeri.dkVVS Guiden

« TilbageArtikel

Er din virksomhed begyndt at skabe gratis indhold?

Er din virksomhed begyndt at skabe gratis indhold?

ANNONCE: Det har altid været sådan, at en ekspert ikke ønsker at dele sin viden, da andre blot selv laver mange af tingene. Eksperten er bange for, at man ikke længere behøver dem, hvis alle får den samme viden.

Dette er grunden til, at mange virksomheder i håndværkerfag ikke har haft den store lyst til at dele indhold med forbrugere. De har været bange for, at hvis de delte deres viden, så ville ingen benytte dem.

Men meget tyder på, at dette ikke er tilfældet og når der alligevel er butikker som Silvan, som ikke har noget mod at skabe gratis indhold til deres kunder, så kan VVS’er osv. ligeså godt komme i gang. Når det kommer til VVS branchen, er der mange ting, som forbrugere alligevel ikke selv må lave, så her mister I ikke så meget på at vise dem det, andet end de kan se, at I ved, hvad I laver. I kan lave alle mulige former for videoer og indlæg, f.eks. en om montering af toilet. Ideen er så, at når kunden skal have et nyt toilet, så vil de være mere tilbøjelige til at vælge jer end jeres konkurrent.

For der rigtig mange grunde til at dele sin viden, så alle kan se, at jeres virksomhed er fyldt med eksperter inden for jeres felt.

Husk at hold fokus

De fleste forbrugere har allerede et fuldtidsjob, så de har ikke tænkt sig at bruge alt deres fritid på også at lave jeres job. Hvis de gør, kan de allerede finde en række guides på nettet. Jeres fokus bør være på dem, som gerne vil hyre en håndværker, men som ikke ved, hvem de skal vælge.

Godt indhold er også en god måde at undgå, at I kun konkurrerer på pris. Når I viser, hvad I kan, er det lettere for potentielle kunder at se, at I er dygtige til jeres arbejde. Hvis konkurrenten ikke skaber indhold, så ville mange vælge jer. Når I skaber indhold så lav en formular ved siden af indholdet, som siger, at læseren kan få et uforpligtende tilbud. Mange vil opleve, at de pludselig får alle deres kunder gennem denne tilbudsformular.

Alle håndværkervirksomheder kan eksperimentere med indhold. En tømrer kan f.eks. lave et indlæg om, hvordan man opsætter en skydedør. For selvom forbrugerne så bare kan google f.eks. decoslide rabat, så vil mange i stedet vælge at bruge jer.

Den største omkostning, hvis I skal skabe indhold, vil være, at I skal bruge jeres egne håndværker. Hvis det går godt med indholdet, vil I højst sandsynlig ende med at have en til at gøre det fuldtid.